Jak spienić szampon do włosów - prosty i szybki sposób

 Jak spienić szampon

Ten sposób jest bardzo prosty i banalny, ale wpadłam na niego dopiero niedawno! Dzięki niemu mycie włosów stało się mniej uciążliwe :).

Osoby, które wkręcają się w świadomą pielęgnację włosów często narzekają na łagodne szampony do włosów. Takie preparaty są delikatne dla naszej skóry głowy. Nadają się do codziennego stosowania przez swój skład - nie zawierają mocnych detergentów ani substancji pianotwórczych wysoko w składzie. I to jest ich jednocześnie największy plus oraz minus. Niespienionym szamponem ciężko umyć głowę, a żeby zrobić to dobrze trzeba zużyć duże ilości.

Miskowanie, metoda kubeczkowa

Wśród fanów włosingu znane są takie pojęcia jak miskowanie, czy metoda kubeczkowa. Polega to na wlaniu porcji szamponu do miski/kubka/butelki, dodaniu połowy porcji wody i mocnym wstrząsaniu, aż do uzyskania piany. Taką pianą dużo łatwiej i szybciej myje się skórę. Sama do niedawna stosowałam właśnie tę metodą, ale nie jest ona idealna. Potrzeba do tego drugiego opakowania, czasami wszystko się wylewa...życie przecież chcemy sobie ułatwiać, a nie utrudniać :)

Jak spienić szampon do włosów

Na szczęście jest prostsza metoda. Potrzebujemy do niej opakowania po kosmetyku w piance! Banalne, prawda? :) Chodzi o opakowania, które tworzą delikatną piankę. Mogą to być różnego rodzaju mydła w płynie, czy pianki do mycia twarzy. Ja ze swojej strony polecam opakowanie po mydle do rąk marki Isana z Rossmanna. Jest to butelka o pojemności 250 ml w cenie 7,79 zł. Po zużyciu całego mydła nie wyrzucamy opakowania, tylko je myjemy. Następnie przelewamy do niego swój delikatny szampon do mniej więcej połowy wysokości. Resztę uzupełniamy wodą i zakręcamy. Mechanizm zawarty w opakowaniu stworzy nam idealną piankę z szamponu, która ułatwi nam mycie skóry głowy. W razie potrzeby można tylko lekko wstrząsnąć butelką. Jest to również ekologiczne rozwiązanie - możemy np. kupować tylko wkłady szamponów z marki Yope, których opakowania wykonane są z minimalnej ilości plastiku.

Metoda banalna, a bardzo ułatwia mi mycie włosów :) 

Mydło w piance Isana 
 
Mydło w piance Isana


7 komentarzy:

  1. Ciekawa metoda muszę wypróbować bo mam w domu szampon, co słabo się pieni i odłożyłam go na bok ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Osz kurczę, ale ciekawa metoda. Na pewno wypróbuję. Nie lubię, gdy szampon słabo mi się pieni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spieniony szampon potrafi naprawdę wiele zmienić i dobrze, że o tym piszesz <3

    OdpowiedzUsuń
  4. O metodzie kubeczkowej i miskowsniu już słyszałam ale jeszcze nie próbowałam 😉 świetny patent na spienianie szamponu. Bałabym się chyba tylko tego, że z wody się coś "wykluje" i szampon zwyczajnie się zepsuje (no chyba że używasz wody demineralizowanej 😜)

    OdpowiedzUsuń
  5. teraz mam szampon w piance i do szalu mnie doprowadza;P

    OdpowiedzUsuń

Hej! Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią :)

Copyright © Paletkowa , Blogger