Feel Free odświeżający tonik do twarzy


Feel Free odświeżający tonik do twarzy

Feel Free to hiszpańska marka tanich kosmetyków do pielęgnacji, dostępna w Hebe. Jest znana wśród miłośniczek kosmetyków z tego, że

a) jest tania,

b) jest często na promocji,

c) ma świetne składy.

Kosmetyki tej marki są wegańskie (+ nie są testowane na zwierzętach). Póki co miałam okazję testować tylko tonik odświeżający. 


Feel Free odświeżający tonik do twarzy (200 ml, ok. 17 zł)


Feel Free odświeżający tonik do twarzy

  • Aqua – woda, 
  • Aloe barbadensis Leaf Juice - sok z liści aloesu, humektant; wycisza stany zapalne skóry, działa kojąco, oczyszczająco, ma działanie nawilżające, pomaga zmatowić skórę i zwęzić pory,  
  • Glycerin - gliceryna; silnie hydrofilowa i higroskopijna substancja nawilżająca, która również pełni rolę promotora (pomaga substancjom aktywnym przedostać się w głąb skóry),
  • Propanediol - rozpuszczalnik dla kwasów i ekstraktów roślinnych, zwiększa przenikanie składników aktywnych, działa nawilżająco,
  • Chamomilla Recutita Flower Extract - ekstrakt z rumianku; ma właściwości przeciwzapalne i przyspieszające gojenie się ran oraz przeciwbakteryjne, łagodzi zaczerwienienie, łuszczenie się i świąd skóry, 
  • Thimus Vulgaris Leaf/Flower Extract - ekstrakt z tymianku; ma działanie bakteriobójcze i przeciwzapalne, działa ściągająco, oczyszczająco i odkażająco, szczególnie polecany jest dla  skóry tłustej i trądzikowej, 
  • Citrus Limon Fruit Extract - ekstrakt z cytryny; działa antyoksydacyjnie (chroni skórę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników), regeneruje skórę, nawilża ją i zwiększa jej elastyczność, wykazuje delikatne działanie ściągające i zmniejszające pory, wspomaga gojenie zmian trądzikowych, rozjaśnia przebarwienia posłoneczne,
  • Salvia Sclarea Extract – ekstrakt z szałwii muszkatołowej; ma właściwości antybakteryjne, przyśpiesza gojenie ran, zmniejsza łojotok, ściąga pory, nawilża, 
  • Potassium Sorbate – łagodny konserwant,
  • Sodium Benzoate – konserwant, 
  • Citric Acid - kwas cytrynowy, sekwestrant; wiąże jony metali (zwiększa trwałość kosmetyku oraz jego stabilność, regulator pH), posiada działanie złuszczające, usuwa przebarwienia i rozjaśnia skórę,
  • Cellulose Gum – stabilizator i zagęstnik,
  • Parfum – substancja zapachowa. 

Skład krótki, treściwy i po prostu dobry. Znajdziemy tu cztery roślinne ekstrakty oraz substancje nawilżające. Tonik jest też pozbawiony substancji myjących, których nigdy nie powinno się zostawiać na twarzy, a niestety, wiele toników własnie takie substancje posiada w swoim składzie.

Moim zdaniem jest to odpowiedni tonik dla cer tłustych i mieszanych oraz zmagających się ze stanami zapalnymi. Dzięki zawartości ekstraktów łagodzi on stany zapalne, przyspiesza gojenie się ran, a także  rozjaśnia przebarwienia. I właśnie te wszystkie efekty zaobserwowałam u siebie. Skóra po użyciu tego toniku jest lekko ściągnięta, ale mi osobiście to nie przeszkadza. Podczas jego stosowania zauważyłam, że wszelkie pryszcze szybciej znikały z mojej twarzy. Zdecydowanie kupię kolejne opakowanie. Hebe często ma promocje na te kosmetyki- wtedy tonik też możemy kupić nawet za 10 zł :)

UWAGA! Na koniec bardzo ważna kwestia. NATURALNE, NIE ZNACZY DOBRE DLA KAŻDEGO. 

Tonik ten ma w składzie ekstrakty roślinne, które z jednej strony są pomocne, ale z drugiej są silnymi alergenami. Jeśli macie wrażliwe cery, albo alergie, po użyciu tego toniku może piec was skóra, być zaczerwieniona i podrażniona. W takim wypadku nie używajcie dalej tego produktu, jednak pamiętajcie, że alergia to kwestia bardzo indywidualna, więc musicie na sobie spróbować, czy ten tonik okaże się dla was strzałem w dziesiątkę, czy wręcz przeciwnie. 

19 komentarzy:

  1. Też używałam tego toniku i mi również się sprawdza :) Fajnie też pachnie, tak świeżo. Trawą? xd

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się nad kosmetykami tej firmy. Jeszcze nic nie kupiłam, ale tonik mnie kusi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja obecnie testuję jeszcze serum i maskę - dam znać jak się sprawdziły :)

      Usuń
  3. Nie znam tej marki ani tego produktu, ale wydaje mi się całkiem fajny. Mógłby się u mnie sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie nie zawsze naturalne kosmetyki się spisują, zamiast toniku wolę hydrolaty. Przyznam jednak że ta propozycja jest bardzo ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zdecydowanie też! Hydrolaty też są dobre, ale ja nie znalazłam jeszcze swojego ideału ;)

      Usuń
  5. To prawda, że kosmetyki naturalne, choć mają świetne, bogate w ekstrakty roślinne składy, na pewno nie sprawdzą się u każdego. Ja mam wrażliwą cerę i wiele naturalnych produktów niestety mnie uczula. Tonik prezentuje się super. Tej marki miałam jedynie piankę do mycia twarzy i była całkiem ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie właśnie dużo składników uczula, dlatego nie daję się nabrać na same hasła "naturalny skład" ;)

      Usuń
  6. Zaciekawiłaś nim zwłaszcza, że mam cerę mieszaną w kierunku tłustej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje się być bardzo ciekawym produktem. Nawet cenowo kusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a jeszcze często ta marka jest w promocji :)

      Usuń
  8. No właśnie alergie. Kupiłam sobie serum z tej serii, bo spodobał mi się skład i mnie uczula, nie mogę go używać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Skład bardzo dobry. Będę go mieć na uwadze przy następnych zakupach w Hebe

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładnie się prezentuje. Aż chce go wypróbować pomimo cery normalnej!

    OdpowiedzUsuń
  11. 36 years old Data Coordiator Esta Ashburne, hailing from Happy Valley-Goose Bay enjoys watching movies like Death at a Funeral and Community. Took a trip to Humayun's Tomb and drives a Sonata. indeks

    OdpowiedzUsuń

Hej! Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią :)

Copyright © Paletkowa , Blogger